Investeeri LUMIORAV’a brändi!

 

LÜHITUTVUSTUS

Lumiorav on edukalt tegutsev ja kasvav bränd. Käesoleva kampaania eesmärgiks on brändiettevõtte viimine järgmisesse arengufaasi ning saavutada üldine tuntus Eesti turul.

Kas tead, et elad tõenäoliselt sinu kehale kõige olulisema mineraali puuduses? Kaasneda võivad lihaskrambid, unetus, väsimus, peavalud või isegi depressioon ja paljud teised tõsised sümptomid. Tegemist on magneesiumipuudusega ja erinevatel andmetel kannatab 75–90% maailma inimestest pideva magneesiumipuuduse all.

Lumiorav on toonud turule toote, mis aitab igal inimesel oma keha hõlpsasti magneesiumiga varustada. Lisaks keskmisele täiskasvanule on see sobilik nii sportlastele, rasedatele ja rinnaga toitvatele emadele ning kasvueas lastele.  See on lihtsasti tarbitav, lõõgastav ja maitsev, Eesti esimene puhas magneesiumivesi.

Lumiorava magneesiumivesi koosneb puhtast Eesti põhjaveest ja magneesiumtsitraadist ning üks pindine (0.568L) pudel katab 90% päevasest magneesiumivajadusest. Mõnusalt hapuka maitsega vesi on nö väikese mulliga. Puhta ja kerge maitsega Lumiorava vesi sobib nii igapäevaseks tarbimiseks kui sportimiseks ja maitseb väga hästi ka neile, kellele tavaliselt soolane mineraalvesi ei meeldi. Lumiorava vesi teeb magneesiumivee joomisest lõõgastava naudingu.

Pudeldatud vee müük kasvab pidevalt, olles viimase 10 aastaga Eestis enam kui kahekordistunud. Sarnases tempos liigub ka üldine nõudlus tervislike jookide järele. Vesi on neist esirinnas. Uuringud näitavad, et tervislikkus on saanud ostjate seas kõige olulisemaks argumendiks. Seetõttu ostetakse enim just vitamiinide ja mineraalidega rikastatud vett. 

Lumiorava magneesiumivesi lahendab olulise probleemi ja ühtib sealjuures tänaste trendidega, tuues pudelivee turule magneesiumi kui tervise seisukohalt ühe kõige olulisema mineraali. Lumiorava vesi on kõigile sobiv ja maitsev ning praegu kättesaadavatest mineraalvetest sellega selgelt eristuv. Lisaks mõnusale janu kustutamisele on Lumiorava magneesiumivesi olulise tervistava mõjuga. Magneesium aitab sinu keha energiavarusid hoida, taastada ja võimaldab su kehal ka lõõgastuda. Seetõttu on Lumiorava vesi hea kosutaja, ööune tagaja, lihaskrampide ennetaja ja taastaja.

PROBLEEM JA LAHENDUS

1. Suur osa rahvastikust, erinevatel hinnangutel 75 – 90%, ei saa toidust piisavalt magneesiumit (vt ncbiWHOa-m). Samas vajame kiire elutempo ja stressi tõttu aina suuremaid magneesiumikoguseid. Magneesium mõjutab kõiki meie kehas toimuvaid ainevahetusreaktsioone. Ilma magneesiumita ei suudaks keha energiat toota, vaevleksime lihaskrampide käes ja kolesteroolitase tekitaks meile pidevalt probleeme. Lisaks aitab magneesium võidelda kehal stressi vastu ning tagab koos kaltsiumiga meile terved luud ja hambad.

2. Turul puudus siiani hea maitsega puhas kodumaine magneesiumivesi, millel oleks arvestatav magneesiumisisaldus, mida oleks nauditav tarbida janu kustutamiseks, lihtsalt lauaveena või spordijärgseks taastumiseks ning mis kataks samas päevase magneesiumivajaduse.

3. Vaja on tervislikku alternatiivi energiajookidele ja kohvile. Magneesium aitab energiat toota raku tasandil. Lumiorava magneesiumivesi astub seega kaks sammu edasi energiajookidest, milles sisalduvad kofeiin ja suhkur vähendavad väsimustunnet vaid ajutiselt ja sedagi keha energiavarude arvelt. Ajutine heaolu asendub kiirelt rahutuse ja ärevustundega ning depressioonisümptomite hulk võib lausa suureneda. Pidev energiajookide tarvitamine võib viia läbipõlemise ja terviseriketeni. Seevastu magneesiumivesi toetab keha loomulikku energia taastamise protsessi.

Lahendus

Lumiorava magneesiumivesi pakub puhast lõõgastust. Keha loomulik ja jätkusuutlik füüsilise ning vaimse võimekuse taastamine, hoidmine ja tõstmine on Lumiorava põhimissiooniks. Kuivõrd magneesium on kõige olulisem mineraal sinu kehas, võiks Lumiorava magneesiumivesi olla kõige olulisem jook sinu joogisedelis.

TOOTE/TEENUSE KIRJELDUS

ÄRIMUDEL

Lumiorav tegutseb tervisetoodete sektoris brändiettevõttena. See tähendab, et kõik tootmisega seonduv on usaldatud koostööpartneritele ja ettevõtte fookus on suunatud teravalt müügile, turundusele ja brändi kasvatamisele. Lumiorava tooted on suunatud eelkõige terviseteadlikumale inimesele, spordi ja liikumise harrastajatele, nii noortele kui vanadele uuendusmeelsetele inimestele.

Brändiettevõtte Lumiorav olulisemad ressursid:

  • olemasolevad tootedtoimiv müük ja töötav ärimudel
  • motiveeritud ja kogenud turundusmeeskond ja partnerid
  • kokkulepped jaotusvõrgustiku müügi- ja turundusparneritega
  • kokkulepped tootmispartneritega
  • olemasolev kliendibaas, sotsiaalvõrgustiku fännid ja jälgijad
  • Lumiorava registreeritud kaubamärkja olulised domeeninimed

Ettevõtte väärtuspakkumine: inimeste tervise toetamine magneesiumivajaduse katmise kaudu, mille tulemuseks on elukvaliteedi tõus. Magneesiumitoodete ja magneesiumiga rikastatud vee pakkumine.

Magneesiumiga rikastatud joogivee peamiseks sihtgrupiks on terviseteadliku hoiakuga inimesed vanuses 15-74 eluaastat (sh harrastussportlased, sportlased, kasvueas lapsed, rasedad ja rinnaga toitvad emad). Teiseks sihtgrupiks on kliendid, keda kõnetab lõbus ja teadmishimuline Lumiorava bränd. Samuti noored ja pereinimesed.

Toodete müük toimub läbi jaotuskanalite (distribuutorid, hulgimüüjad) ja otsemüük klientidele (B2B, e-pood). 

Toote hea kvaliteet ja tarnekindlus on tagatud tänu suure kogemusega tootmispartnerile (Värska Originaal AS), samuti tänu tootmisprotsessi lihtsusele, mis omakorda võimaldab allhankena käivitada kohaliku tootmise ükskõik millises sihtturu riigis (Soomes, Rootsis, Lätis, jne).

Ettevõtte (brändi) väärtusele prognoosime vähemalt 10 kordset kasvu ehk 5 – 7 aastaga on Lumiorava brändiettevõtte väärtus müügihinnas vähemalt 10 milj EUR.

TURG

Veekategooria turg on tiheda konkurentsiga aga samas jätkuvalt võimalusterohke, eeskätt just turu mahtusid ja kasvupotentsiaali silmas pidades. Esmasteks eksportturgudeks oleme valinud Soome ja Läti nende arusaadava ärikultuuri, kontaktide ja läheduse tõttu. Esimesed kogused Lumiorava vett on Soome ja Lätti juba saadetud.

  • Eesti veekategooria kogumaht oli 2022 aastal ca 59 miljonit eurot (statista.com).
  • Üle-Eestilise elanikkonna uuringu andmetel tarbib 72% ehk üle 750 tuhande Eesti elaniku vanuses 15-74 pudelivett (Turu-Uuringute AS)
  • Soome veekategooria kogumaht on aastapõhiselt ca 163 miljonit eurot (statista.com)
  • Pudelivee turu mahu kasvu prognoos on aastas vastavalt: Eestis 6.1%, Soomes 4.7% (statista.com)
  • Tervislikkusega seotud tooted on selges ja pidevas kasvutrendis, tervislike toodete tarbimine on täna kasvav reaalsus (Eating in 2030: trends and perspectives).

Prognoosime hästi kavandatud turundustegevustega saavutada 2027 aastaks Lumiorava veetoodete turuosa veekategooria toodetest  Eestis vähemalt 5% ja Soomes 1%.

Lumiorava magneesiumivee kaudseteks konkurentideks on teised veekategooria tooteid müüvad suuremad brändid (Aura, BonAqua, Värska, Borjomi, Essentuky). Otseseks konkurendiks on magneesiumile keskendunud mineraalvesi DonatMG ja mõned vitamiinijoogid, mis sisaldavad magneesiumi. Maitse osas konkurente otseselt ei ole.

ÄRI KASVATAMINE JA BRÄNDI TUNTUSE LAIENDAMINE.

Magneesiumivee müügis keskendume kolmele peamisele müügikanalile:

  • Edasimüüjad (jaeketid, tanklad, spordiklubid, apteegid, kioskid jne).
  • Eksport (Soome, Läti, Leedu, Rootsi jne).
  • Otsemüük (ettevõtete kontorid, spordiklubid jne).

Lumiorava magneesiumivee turuletoomise ja turundamisega kaasneb selge fakt, et kasvatame läbi brändi tuntuse ka Lumiorava teiste toodete müüki märkimisväärselt. Samuti saame senised ja tulevased tooted viia hõlpsamini jaekettidesse magneesiumivee edu taustal. Magneesiumivee turundamisega koos on plaanis saavutada Lumiorava brändi üldine tuntus Eesti turul käesolaeva aasta lõpuks.

Pikemas perspektiivis loome uusi tervise- ja magneesiumitooteid ning tootekategooriad alates toiduainete sektorist kuni spordi ning meelelahutuseni välja. Laual on erinevaid uusi ideid ja retsepte prototüüpide loomiseks (näiteks batoonid, kõrremahl, jäätis jne).

Oleme alustanud meelelahutusliku sisu loomisega turunduslikul eesmärgil. Videomaterjal ja animatsioonid on head kaasatuse tõstmiseks ning neid saab edukalt kasutada nii sotsiaalmeedia kanalites kui ka teles. Vaata järgnevat uut Lumiorav turunduslikku videot, mille oleme loonud koostöös Siim Koppel’iga:

SENISED SAAVUTUSED

  • Lumiorava magneesiumivesi on jõudnud peaaegu kõigisse suurematesse jaekettidesse
  • Müügikäive on kasvanud aastaga 3.7 korda
  • Lumiorava magneesiumivesi on pälvinud järgmised tunnustused:
  • Parim Eesti Jook 2021 – VÕITJA
  • Parim Eesti Jook 2022 – HÕBEMEDAL
  • Parim Sauna-aasta jook 2023
  • Mitmed tuntud inimesed on meie toote fännid ja nendega on käimas koostöö.
  • Spordiklubides on Lumiorava vesi väga hästi vastu võetud (Sparta, Golden).
  • Lumiorava kaubamärk on registreeritud (vt. SIIT).
  • Lumiorava tooted on müügil e-poes (vt SIIT)
  • Ettevõte on kasumis ja toodetele on turul nõudlust.
  • Ekspordi turgudest oleme alustanud müüki Soomes ja Lätis.
  • FB fännilehtedel on orgaaniliste postituste jälgijaid kokku 7500+ (lingid FB1FB2)
  • Instagrami fännileht 1000+ jälgijat
  • Omame ca 5000 liikmelist püsikliendibaasi, kellele saadame uudiskirjasid.
  • Lumiorava omanduses on ärile strateegiliselt olulised domeeninimed (.ee,.com,.eu,.fi)
  • Üles on ehitatud pikaajaline ja stabiilne koostöö tootmispartneritega (sh Värska Originaal AS)

 

RAHAKASUTUS JA AJAKAVA

Käesoleva kampaaniaga kaasatavat investeeringut on plaanis kasutada peamiselt turundustegevuste elluviimiseks ning laovarudesse investeerimiseks. Käesoleval ja järgmisel aastal (2024) on plaanis laieneda jõulisemalt Soome ja Läti turule. Arengu kiirendamiseks planeerime 2024 aastal kaasata veel investeeringuid turundustegevuse toetamiseks. Turundustegevusi planeerime alates järgmisest aastast katta lisaks ka käibevahenditest. Paralleelselt jaekaubanduses müügi kasvatamisega on plaanis müügikäibe kasvatamine ka e-poes.

2023 rahakaasamine € 140 000

  • müügi kasvatamine ja üldise tuntuse saavutamine Eesti turul 
  • müügi ja turunduskampaaniate elluviimine
  • laovarude suurendamine

2024-2025 rahakaasamine € 300 000

  • ekspordi osakaalu kasvatamine
  • müügikäibe kasvatamine min € 600 000 – € 1 200 000
  • müügi ja turunduskampaaniad
  • teiste portfellis olevate toodete viimine jaekettidesse
  • e-poe müügi kasvatamine
  • tootearenduse tegevused
  • uutele eksporditurgudele sisenemine

LUBADUSED INVESTORILE, KASUMI JAOTAMINE

Alates aastast 2027 arvestame puhaskasumist vähemalt 30% dividendideks.

Investorid saavad püsisoodustuse Lumiorava toodetele e-poes lumiorav.ee ja 60 pudelit Lumiorava magneesiumivett, lisaks Lumiorava t-särgi ja rätiku.

Hea ajastuse ja atraktiivse pakkumise korral oleme tulevikus avatud kaaluma exiti võimalust ja brändiettevõtte müüki.

RISKID JA MAANDAMINE

  • Müügikasvu ja finantsprognoosi ajaline nihe

Riski realiseerumise tõenäosus on keskmine kuid pikaajaline mõju on väike, kuna ettevõtte tegevuskulude kasv on seotud müügikäibe kasvuga. Riski maandamiseks kasutame turustamisel koostööpartnerid, kellel on sissetöötatud koostöövõrgustik. Turundustegevused on võimalik optimeerida vastavalt müügikäibe kasvule ja investeeringute mahule.

  • Tarbija ei võta uut toodet vastu suure konkurentsi ja joogivee valiku tõttu

Riski realiseerumise tõenäosus on väike. Tänaseks on selge, et toode maitseb väga paljudele ja laiale sihtrühmale. Müügikäive kasvas ühe aastaga suhteliselt orgaaniliselt 3.7 korda. Toode on turul juba kanda kinnitanud ja on teeninud välja tunnustused Eesti Joogifestivalilt – Parim Eesti Jook 2021 KULDMEDAL, 2022 HÕBEMEDAL, PARIM Sauna-aasta jook 2023. Toote kvaliteedi tagamiseks kasutame professionaalseid ja pika kogemusega tootmispartnereid (Värska Originaal OÜ). Meil on suurte kogemuste ja heade kontaktidega turundus- ja müügipartnerid. Lumiorava bränd on kvaliteetne, hea hinna-kvaliteedi suhtega, turvaline ja kodumaine. Arendame brändi tervise- ja peresõbralikus suunas, tõstes inimeste teadlikkust, andes uusi teadmisi ja vaatenurki. Rõhutame tervislikkust, samas suhestudes inimestega läbi eluterve huumori ja mõtestatud sisu. Seni oleme saanud üksnes positiivset tagasisidet nii toodete kui brändi osas.

  • Tootmise takistus või tooraine nappus

Riski realiseerumise tõenäosus on väike. Kvaliteetse vee kättesaadavus on väga hea, samuti huvitatud tootjate leidmine. Mineraalide ja/või vitamiinide lisamine on suhteliselt lihtne protsess veetootmises, samuti kõnealuste lisandite puhul on piisav kättesaadavus ja tarnekindlus alati tagatud.

  • Konkurents ja analoogiliste toodete suurem pakkumine turul

Suurte tootjatega võistelda on kindlasti arvestatav risk, samuti turul valitsev tihe konkurentsiolukord. Riske maandavaks teguriks on Lumiorava brändi erinevad tootekategooriad ja tootmise asemel turundusele keskendumine. Lisaks on Lumiorava tooteportfellis teised tervisetooted, mis annavad võimaluse müügikäibe tõstmiseks läbi sama jaotusvõrgustiku. Lumiorava turunduskommunikatsiooni fookus on täpselt sihitud omas toote segmendis. Turundus on mõjusam kui konkurentidel sellepärast, et turunduse fookus Lumioraval on ühel tootel, samas kui suuremate konkurentide turundustegevus jaguneb väga paljude erinevate toodete vahel antud segmendis.

  • Pankrotistumine

Riski realiseerumise tõenäosus on väike. Omame 7+ aastast kogemust magneesiumitoodete ja tervisetoodete müügis, selle ajaga oleme ehitanud motiveeritud ning kogemustega tiimi. Samuti on magneesiumitooted tõestanud enda vajalikkust turul. Ettevõtte tegevusvaldkond on seotud tervise ja tervislikkusega, mis on kasvav trend. Ettevõte ei tegele ise tootmisega ja seega puuduvad investeeringud tootmisvahenditesse kui mittelikviidsesse varaklassi, samuti puuduvad riskid tootmise omamisega seotud kõikvõimalikes tehnilistes ja administratiivsetes küsimustes. Selliselt tegutsedes saame keskenduda täielikult turundusele, müügile ja brändingule. Meie tiim koosneb kirglikest tervisetoodete, brändingu ja turunduse fännidest. Riskide maandamiseks oleme tootmise usaldanud neile, kes on selles oma ala parimad. Me usume koostöösse ja tugevasse meeskonda – teeme koostööd oma ala professionaalidega.

  • Pandeemia vms

Riski realiseerumine on väike kuni keskmine. Ettevõtte tegevusvaldkond on seotud tervise toetamisega ja on tervislikku elustiili propageeriv mis nähtavalt toetab sellises olukorras äri positiivselt. Tervis on populaarne valdkond igal ajal, olenemata majanduskeskkonna muutustest. Soodsalt mõjutab meie äri ka e-kaubanduse kasvutrend kujunenud olukorras ja samuti uue toote kuulumine toiduainete kui esmatarbekaupade sektorisse.

KKK

Milliseid investeeringust väljumise tingimusi pakute?

Oleme tulevikus huvitatud osade tagasiostust kokkuleppelistel tingimustel. Exiti puhul ehk kui ettevõtte põhiosanikud otsustavad tulevikus osaluse müüa, siis kõik osanikud saavad tulu proportsionaalselt osakute arvule. Kõik osanikud saavad oma osa muidugi ka ilma terve firma müügita edasi müüa igal hetkel nö järelturul.

Kuidas olete laienemisel arvestanud majanduslanguse võimalike mõjudega?

Majanduslanguse mõjusid väga täpselt on raske ette näha. Võib oletada, et enamus tervisega ja toiduga seotud tooteid on pigem üks turvalisematest segmentidest kuhu investeerida.

Millise loogika alusel on ettevõtte väärtus saadud/arvutatud?

Ettevõtte väärtuse kujundamisel oleme lisaks ettevõtte ressursside hindamisele ja finantsprognoosile kasutanud võrdlusandmeid teiste ettevõtete analoogsete ja edukate kampaaniatega.
Lähtusime toidu- ja joogitootmise valdkonna viimase aja edukatest kampaaniatest. Võrdlesime antud ettevõtetele määratud väärtuseid vaadates varasemat müügitulu, prognoose ja eelnevate aastate kasumit/kahjumit. 

Ettevõtte väärtus väljendab tulevase tulu genereerimise potentsiaali ja seepärast ei ole (ainult) minevikule tuginemine metodoloogiliselt õige. Peab eelkõige kriitiliselt hindama, milliseid tulemusi suudetakse saavutada tulevikus. Selleks kasutatakse kasvuettevõtte väärtuse määramisel mitmekordset eelneva aasta müügitulu või järgneva aasta(te) prognoositud müügitulu.

Märgi oma huvi all oleval vormil.