Blogi

Top 10 magneesiumi fakti

1. Magneesium on vajalik organismis 700-800 ensüümisüsteemi nõuetekohaseks toimimiseks, mistõttu on see seotud mitmete sümptomite ja vähemalt 65 tervisliku seisundiga.

2. Enamik inimesi maailmas, 70-80 protsenti on magneesiumipuuduses.

3. Toiduga saadav liigne kaltsium vähendab magneesiumivarusid kehas ja inimesed saavad liiga palju kaltsiumi, tarbides kaltsiumi toidulisandeid, kaltsiumiga rikastatud toiduaineid või piimatooteid. Magneesiumi ja kaltsiumi suhe kehas peaks olema 4:1 magneesiumi kasuks.

4. Magneesiumi on mullas väga vähe ja seega massiliselt toodetud toiduainete tarbimisel ei ole võimalik saada kehale vajalikku magneesiumi kogust toiduga, mistõttu tuleb magneesiumi enamasti eraldi täiendavalt tarbida.

5. Paljud magneesiumi toidulisandid põhjustavad kõhulahtisust, mistõttu ei saa neid tarbida vajalikus koguses, et leevendada magneesiumipuudust.

6. Magneesiumipuudus võib põhjustada mitokondrite düsfunktsiooni. ATP (adenosiintrifosfaat) energia molekulid valmistatakse mitokondrites Krebsi tsükli kaudu. Selle tsükli 6 sammu kaheksast sõltuvad piisavast magneesiumitasemest.

7. Seerumi magneesiumi analüüs on ebatäpne, kuid see on endiselt standardne test, mida kasutatakse haiglates ja enamikes kliinilistes uuringutes. Kasutada tuleks täpsemat magneesiumi RBC analüüsi.

8. Magneesiumidefitsiit on krooniliste haiguste – diabeedi, südamehaiguste, kõrge vererõhu, kõrge kolesterooli, migreeni, IBS-i (ärritunud soole sündroom) ja kõrvetiste peamine tegur. Lisaks sellele vähendavad kõigi nimetatud seisundite raviks kasutatavad ravimid magneesiumitaset, põhjustades sageli sümptomite halvenemist.

9. USA toidu- ja ravimiamet ütleb, et kui öelda, et magneesium aitab neid magneesiumipuuduse sümptomeid ravida, siis teeb see magneesiumist ravimi, ja see peab läbima kalli ravimite testimise protseduuri! Seega, ei tohi ametlikult öelda, et magneesium ravib…

10. Magneesium omastub väga hästi nahapinna kaudu. Selleks on hea kasutada magneesiumkloriidi soolaga jalavanne ja ülekeha vanne.

 

 

9 märki magneesiumipuudusest ja kuidas neid ravida

“Magneesium on vajalik iga raku funktsiooni jaoks soolest kuni ajuni, seega pole ime, et see mõjutab nii palju süsteeme ja funktsioone kehas.”

1. Jalakrambid – kuna magneesiumil on roll neuromuskulaarsetes signaalides ja lihaskontrakstioonil, siis teadlased on täheldanud, et magneesiumi puudus on selles sage süüdlane.

2. Unetus – magneesiumi puudulikkus on sageli põhjuseks unehäiretele, sealt edasi ärevusele, hüperaktiivsusele ja rahutusele. See on nii sellepärast, et magneesium on oluline GABA (gamma-aminobutüülhape) funktsioonis.

3. Lihasvalud ja fibromüalgia – uuriti, millist rolli magneesium mängib fibromüalgia sümptomite juures, ja avastati, et magneesiumi tarbimise suurenemisel vähenes valu ja samuti paranesid vere immuunmarkerid.

4. Ärevus – kuna magneesiumi puudus võib mõjutada kesknärvisüsteemi, täpsemalt GABA tsüklit kehas, siis selle kõrvaltoimed võivad olla ärrituvus ja närvilisus. Puuduse süvenemine võib suurendada ärevust ja rasketel juhtudel põhjustada depressiooni ja hallutsinatsioone.
On fakt, et magneesium rahustab keha, lihaseid ja aitab parandada meeleolu. See on üldise meeleolu jaoks oluline mineraal. Üks asi, mida soovitada ärevuse puhul patsientidele, on kasutada magneesiumi igapäevaselt ning see on toonud ka häid tulemusi.

5. Kõrge vererõhk – magneesium töötab koos kaltsiumiga, et hoida õiget vererõhku ja kaitsta südant. Nii, et kui teil on magneesiumipuudus, siis võib olla ka madal kaltsiumi tase ja kalduvus kõrgele vererõhule.
241,378 osalejaga uuringus, mis avaldati ajakirjas “American Journal of Clinical Nutrition”, selgus, et kõrge magneesiumisisaldusega toit võib vähendada insuldi riski 8 protsenti. See on märkimisväärne, arvestades, et hüpertensioon (kõrge vererõhk) põhjustab 50 protsenti isheemilistest insultidest maailmas.

6. Diabeet (II tüüp) – üks peamisest magneesiumi puuduse põhjustest on II tüüpi diabeet, aga see on ka samas sagedaseks sümptomiks. UK teadlased avastasid, et uuritud 1452st täiskasvanust oli madal magneesiumi tase 10 korda sagedasem uutel diabeetikutel ja 8,6 korda sagedasem juba diagnoositud diabeediga inimestel.
On ootuspärane, et magneesiumirikka toitumisega saab oluliselt vähendada 2. tüüpi diabeedi riski, ja seda magneesiumi rolli tõttu suhkru ainevahetuses. Teine uuring avastas, et lihtne magneesiumi toidulisand (100 mg / päevas) alandas diabeedi ohtu 15 protsenti!

7. Väsimus – madal energiatase, nõrkus ja väsimus on ühised magneesiumi puuduse sümptomid. Enamikul kroonilise väsimuse sündroomiga patsientidel on samuti magneesiumi puudulikkus. Marylandi Ülikooli meditsiinikeskus teatab, et 300-1000 mg magneesiumi päevas aitab, kuid sa peaksid olema ka ettevaatlik, sest liiga palju magneesiumi võib põhjustada kõhulahtisust.
Kui teil tekib see kõrvaltoime, võite lihtsalt vähendada veidi annust kuni kõhulahtisus kaob. Kõhulahtisuse vastu aitab ka suurepäraselt nahakaudne magneesiumi kasutamine.

8. Migreen ja peavalud – magneesiumi defitsiit on seotud migreeniga oma tähtsuse tõttu neurotransmitterite tasakaalustamisel kehas. Topeltpimedad platseebokontrolliga uuringud on näidanud, et 360-600 mg magneesiumi päevas, võib migreeni sagedust vähendada kuni 42 protsenti.

9. Osteoporoos – Rahvuslik Tervise Instituut teatab, et “Keskmine inimese keha sisaldab umbes 25 grammi magneesiumi ja umbes pool sellest on luudes.” Seda on oluline mõista, eriti eakatel, kes on ohus luude nõrgenemisega.
Õnneks on lootust! Uuring avaldati ajakirjas “Biology Trace Element Research” milles avastati, et magneesiumi toidulisandid aeglustavad osteoporoosi arengut “oluliselt” ja seda vaid 30 päevaga. Lisaks magneesiumile peaks kaaluma ka vitamiinide D3 ja K2 liamist, et aidata loomulikult parandada luutihedust.

Tehes magneesiumkloriidi jalavanni enne voodisse minekut või õhtusööki, on parim aeg täiendada magneesiumivarusid. Samuti lisades magneesiumi-rikkaid toiduaineid õhtusöögi ajal – nagu näiteks spinat (aga see võiks olla mahedalt kasvatatud).

 

(04.06.2019) Kogemuslugu

“Näpistan veidi väärtuslikku aega ja panen oma kogemused kirja.

Olen kergendanud magneesiumi abil rahutute jalgade sündroomi, kus unehäired ja rahutus on juba viimase mõistuse peast viinud. Pärast ühepäevast suurtes kogustes magneesiumiõliga määrimist magas patsient nagu nott esimest korda kolmekümne aasta jooksul.
Magneesium on niivõrd elutähtis, et sellest võiks iga tervisehäire puhul alustada. Kapslid-tabletid on väga kallid ja ei anna kohest tulemust. Läbi naha imendub mg koheselt ja annab ka kohese tulemuse. Ärge uskuge neid, kes räägivad, et läbi naha ei imendu. Imendub, ja kuidas veel!

Ka peavad kogused olema kordades suuremad ametlikult soovitatust.

Minul endal algasid neli aastat tagasi tugevad krambid jalgades, värinad ja fastiitsiad kogu keha ulatuses. Käisin läbi eesti tippspetsialistid, kahtlustati ALSi. Ja kui viimane spetsialist mulle kaastundlikult naeratades ütles, et teised minutaolised on juba ammu ratastoolis, krampide vastu ei ole ravimit ega süsti, mis aitaks, tuleb õppida sellega elama, sain aru, et mind ei aita keegi peale minu enda. Samal päeval läksin üle toortoitumisele ja manustasin magneesiumiõlina 1600 ja 2000 milligrammi magneesiumi päevas. Kahe nädala pärast oli minu tervis korras.

Praegu pean jätkuvalt manustama magneesiumi. Kuna toiduga praktiliselt midagi organismi ei saabu, tuleb regulaarselt magneesiumi kasutada lisaallikatest.

Inimesed on saanud abi praktiliselt koheselt ärevushäirete, depressiooni, liigesehädade korral.”

– Merike – 04.06.2019

Lumiorava magneesiumihelbed parima hinnaga leiad SIIT

 

(23.05.2019) Kogemuslugu

“Jalad on mul krampi tõmmanud ikka väga kaua. Mäletan noorest põlvest, et kartsin natuke ujumist, et mis siis saab, kui jalg krampi tõmbab.
Eriline jalakramp on meeles sünnituslaualt. Kõrvalt vaadates võis ju isegi naljakas olla, kui ma üht jalga püüdsin taeva poole sirgu ajada. Üle elasin nii sünnitusvalu kui krambivalu.
Nüüd kui olen juba 61 aastane, hakkasid jalad kõvasti krampi tõmbama. Sõin magneesiumi tablette, aga erilist tulemust ei olnud. Kartsin nii teatris kui mujal avalikus kohas – mis saab krambi korral. Ja krampi lõid ka mõlemad jalad korraga. Selverist ostsin väikese paki helbeid, kasutasin need ära. Ja siis leidsin teie hea pakkumise. Ütlen ausalt, et ma ei teinud jalavanne 30 päeva järjest, vaid väikeste vahedega. Ja sellest on ka kasu olnud! Nüüdseks on helbed otsas ja pean hakkama uusi varuma. Jalad pole praegu krampi tõmmanud, aga kaela lööb ikka vahel kramp.
Ja esimene karp helbeid tuli mulle lihtsalt tellimise peale, maksnud ma veel polnudki.
Igatahes suur tänu Teile ja soovin uusi helbeid nii endale, kui julgen soovitada ka teistele.”

– Koidu – 23.05.2019

 

(05.06.2019) Kogemuslugu

“Seljaoperatsiooni järgselt ei tahtnud pikalt tarvitada tablette lihasvalude leevenduseks – avastasin teie superhead lõõgastava toimega magneesiumhelbed. Olen VÄGA rahul ja “helbeusku” pööranud ka paar sõpra.”

/Naine, 60+/

 

Kes peaksid magneesiumi tarbima?

Kõik kelle LIHASED KISUVAD KRAMPI ja keda vaevavad SPASMID.

Kõik kellel on PROBLEEME SÜDAMEGA.

 LAPSED. Magneesium toimib rahustava vahendina hüperaktiivsetele lastele, samas väikestel koolilastel on tähtis arendada kannatust ühekülgse töö tegemiseks (istuda tundides, teha kodutöid). Kõige mõistlikum on magneesiumi anda õhtul (näiteks jalavann magneesiumkloriidiga või magneesiumtsitraat suukaudselt), siis magab laps rahulikumalt. Kindlasti on vajalik lastele, kes tegelevad spordiga.

✓ RASEDAD. Kohe pärast seda, kui selgub, et naine ootab last, peab hakkama kasutama kolme tähtsaimat toitainet: magneesiumi, omega-3 rasvhappeid ja bioflavonoididega C-vitamiini. Magneesium aitab vältida rasedusaegseid turseid. Need kolm komponenti on vajalikud ka imetamise ajal.

✓ BÜROOTÖÖTAJAD. Suurema osa ajast umbsetes ruumides veetvatele ning stressirohket tööd tegevatele väheliikuvatele inimestele on soovituslik magneesiumi jalavann või profülaktiline annus (nt magneesiumtsitraati) enne magamaminekut.

✓ KESKEALISED NAISED. Eriti, kui kasutatakse hormoonpreparaate (need alandavad magneesiumi taset veres), lisaks on soovitav võtta B-grupi vitamiine.

✓ VANURID. Vanemaealistel inimestel puudub luude tugevuse ja liigeste paindlikkuse säilitamiseks tihti magneesium ja tsink, mitte kaltsium.

✓ KUI ON STRESS, EKSAMID. Magneesium tagab närvisüsteemi normaalse talitluse ja võimaldab lihtsamini kohanduda igapäevaolukordadega ning vältida paanikat, kuid ei aeglusta mõtlemist. Kooliõpilastel ja tudengitel tasub kasutada õhtuti magneesiumi, kuid hommikul hõlmikpuu preparaati.

✓ KUI TEETE SPORTI VÕI FÜÜSILIST TÖÖD. Peab arvestama, et peale suurt füüsilist koormust langeb organismis magneesiumi tase kõige madalama piirini. Ka need inimesed, kes on jõudnud keskikka ja tegelevad mõne spordialaga (ujuvad või jooksevad õhtul) peavad kasutama magneesiumi profülaktilises mõttes, et mitte südant üle koormata.

✓ OSTEOPOROOSIHAIGED. Nemad peavad kasutama magneesiumi pikaajalislt – see soodustab luumassi tugevnemist, sest magneesium juhib kaltsiumi otse luudesse. Magneesium ei lase kaltsiumi ja kaaliumi luudest välja uhtuda ning stimuleerib luumassi taastumisprotsesse.

✓ DIABEEDIHAIGED. Magneesium aktiveerib insuliini.

 

 

MAGNEESIUM JA D3 VITAMIIN

 

Oluline on teada seda fakti, et vitamiin D3 ei tööta ilma magneesiumita ning ei tõsta d-vitamiini taset veres magneesiumipuuduse korral.

D3-vitamiini ehk päikesevitamiini olulisus hea tervise seisukohalt on väga selge kõigile. Kui võetakse toidulisandina D3 vitamiini, siis on oluline juhtida tähelepanu ka selle kehas imendumisele ja koostööle magneesiumiga. Üha suurem hulk inimesi kasutab toidulisandina D3 vitamiini ja see on ka arusaadav meie laiuskraadil päikesepuudust arvestades.

Tahan siinkohal tuua mõned olulised faktid, mida on hea teada, kui kasutad D3 vitamiini toidulisandina. Magneesiumipuuduse korral D3 vitamiini tarvitamisega võivad kaasneda kõrvaltoimetena probleemid, mida on esmapilgul raske mõista. Nendeks võivad olla peavalud, halb enesetunne, unetus, närvilisus, lihaskrambid, südamepekslemine, kõhukinnisus. Kõik need viitavad ka ilmselgelt magneesiumi puudusele.

Alati leidub inimesi, kes ei talu d-vitamiini toidulisandeid ühel või teisel põhjusel, hea uudis on aga see, et enamiku nendest põhjustest saab kõrvaldada piisava magneesiumi tarbimisega.

Enamasti on nii, et toitained ei tööta üksinda ja vajavad enda kõrvale nö teist poolt, et üleüldse saaks toimida. Sarnane lugu on D3 vitamiini ja magneesiumiga – nad töötavad sümbioosis:

1. Magneesium muudab toitainetega ja päikesega saadud d-vitamiini „aktiivsesse vormi“ vereringes
2. Magneesiumi kasutatakse maksimaalselt ainult siis, kui d-vitamiin on muudetud veres aktiivsesse vormi

Selliselt töötabki süsteem mõlemat pidi. Kui magneesium on ammendumas, siis ei ole sa mitte lihtsalt magneesiumipuuduses vaid kehas ei toimu ka d-vitamiini normaalset omastamist.

Sellest tulenevalt võidakse tõlgendada ebaõigelt sümptomeid ja määrata rohkem d-vitamiini, teadmata, et see tegelikult ei tööta üksinda ja võib hoopis tekitada liigtarbimisel negatiivseid kõrvaltoimeid. Siiski on d3 vitamiin inimesele ülioluline ja igapäevaselt vajalik vitamiin.

 

Kategooriad

Uudistooted

Sooduspakkumine

Populaarsed tooted